Electric Vehicles

Cooling solutions for electric vehicles

超高性能
より軽量で、より小型で、より効果的-あらゆる面で業界をリードする熱交換器
迅速な取り付け対応
AM HX(積層造形 熱交換器)の強みを最大限に活かす事でお客様のパッケージングのご要望にお応えしながら開発期間の短縮と研究開発費用を削減
生産移行
Confluxの垂直統合型組織を活用する事で、検証試験、量産準備、量産をサポート

先頭に立つ

ConfluxはそのF1血統からモータースポーツと高度な自動車への応用が実証されたアプリケーションに革新を起こしました。

  • 新たに開発されたWCAC(水冷式インタークーラー)でコスト、性能、サイズの競争で他をリード
  • F1、WRC、フォーミュラEにコンパクトな構成の熱交換器を供給
  • 世界ラリー選手権チーム向けに5つの部品を1つにまとめた熱交換器を提供
ご相談・お問い合わせ

自動・モータースポーツ用途

水冷式インタークーラー
エンジンオイルクーラー
トランスミッションオイルクーラー
ディファレンシャルクーラー

インバーター熱交換器
バッテリー冷却
排熱回収熱交換器
EGR(排気ガス再循環)クーラー

燃料クーラー
油/水熱交換器
パワーアシストステアリングクーラー
インタークーラー

自動車・モータースポーツ向けの積層造形

The possibilities of what additive manufacturing (AM) can deliver in terms of design, performance and production are now being investigated by electric vehicle (EV) manufacturers around the world. 

With the design flexibility that AM enables, EV manufacturers can achieve lighter weight and more compact heat exchangers. Time from design to build is substantially decreased, allowing for rapid prototyping straight into reliable serial production. 
 
Electric vehicles require both cooling and heating to maintain battery temperatures at the optimum window to ensure performance and range.  Additive manufacturing opportunities for thermal control in EV is a topic we discuss in this article

Request more info

Confluxとの提携でこの利点を実現:

AMによる三次元表面形状と薄肉化の組み合わせで、より高い性能を実現します。

軽量であることがモータースポーツと自動車の両方に一次効率を提供します。

従来の製造では得られない小型化・定型化された形状でパッケージの選択肢を提供します。

部品の統合-部品とサブアッセンブリの統合が、発注から完成品の取り扱い、保管、発送までのサプライチェーン全体にプラスの影響を与えます。

リソース

Get in touch for more information

    *問い合わせる

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Menu